شناسهٔ خبر: 172619 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان مطرح شد؛

موافقت با الحاق ۳۶ هکتار به محدوده شهرهای اسفراین، شیروان و زیارت در راستای نهضت ملی مسکن

جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از موافقت با الحاق ۳۶ هکتار به محدوده شهرهای اسفراین، شیروان و زیارت در راستای نهضت ملی مسکن و همچنین تصویب ۳ طرح سرمایه گذاری و اشتغالزایی در زمینه گردشگری و پرورش دام و طیور در ۲ شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، پنجمین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۰۳ به ریاست رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور سید علی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی و مدیران سایر دستگاه های اجرایی استان در محل سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

سیدعلی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در این جلسه ۸ پرونده از ۴ شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و پس از بحث و تبادل نظر مدیران دستگاه های اجرایی، تصمیمات مقتضی در خصوص هر یک اتخاذ شد.

وی افزود: از جمله مهمترین مصوبات این جلسه، موافقت با الحاق به محدوده شهرهای اسفراین، شیروان و زیارت بود که مورد موافقت اعضای کارگروه قرار گرفت که امید است با توجه به کمبود زمین در دو شهرستان شیروان و اسفراین، الحاق این ۳۶ هکتار گام موثری در مسیر تامین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن در دو شهرستان باشد.

دبیر کارگروه  زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان در ادامه عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد موضوع تغییر افق بازنگری طرح جامع شیروان در دستورکار اداره کل راه و شهرسازی و تدقیق طرح هادی شهر زیارت نیز در دستورکار دفتر فنی استانداری قرار گیرد.

میرکریمی افزود: موافقت با ۳ طرح سرمایه گذاری و اشتغالزایی در زمینه گردشگری و پرورش دام و طیور در ۲ شهرستان شیروان و گرمه از دیگر مصوبات این جلسه بود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان تصریح کرد: ضمنا یک پرونده به منظور بررسی بیشتر از دستورکار خارج شد و یک پرونده نیز مورد مخالفت اعضای کارگروه قرار گرفت.